Hässja hö.

I går var det dags att hässja hö vilket gick alldeles utmärkt. Jag hade föreställt mig att det skulle vara krångligt och svårt, men det var hur enkelt som helst (i bland är man bra duktig på att krångla till saker i förväg). Först hämtade jag störar (5st) och sedan tog jag spettet och försökte komma så långt ner i backen det bara gick, därefter slog jag i störarna och fyllde på hålrummen runt dessa med småsten för att stabilisera dem - sedan var det bara att börja.
Använde hampasnöre till att binda med och hade ca 30cm mellan dessa och började rätt långt ner för att det skulle bli stadigt. Hela ängen gick åt till en hässja och jag tycker allt att den blev exakt så som jag föreställt mig.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0