Regnet öser ner.

Idag har det regnat rikligt vilket innebär att rabatterna vattnat sig själva och tunnorna är fyllda till bristningsgränsen! Vi har en klematis som inte riktigt vill ta sig (trots vattning enligt konstens alla regler..) och jag kommer inte ihåg vilken sort det är så jag kan inte läsa på för att se vad som krävs för att den ska trivas. Rådfrågade personalen på handelsträdgården och de tipsade mig om två andra sorter som var snabbväxande, blommade rikligt från juni till september och tålde ordentligt med sol. De har också 12 månaders växtgaranti, så nu har den lilla klena klematisen som vi har sedan tidigare fått sällskap :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Prinsessorna på Bellevue

Men, vad är det här för gulliga små stugor! Klematis är en favorit härhemma och tusen tack för dina gulliga och rara ord hos mig! Stolt som en tupp, typ! :)

Kraam
Petronella

Svar: Åh, tack snälla du för att du tittar in och vad glad jag blir! Stugorna är vårt sommarparadis en liten bit utanför Örebro.
Bloggen är mest för att dokumentera och ta lite bilder då man ibland inte tycker att man gör något på en hel sommar fast man gjort massor :)
Må Gott och tack igen för superbra blogg!!
Inger Svensson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0